tips agar cepat diterima google adsense | BANTUAN

tips agar cepat diterima google adsense | BANTUAN


BAGAIMANA cara agar website diterima google adsense, sebab banyak website yg di tolak oleh google adsense bertua lah yg dah diterima.. google adsense adala fitur terbaik unyuk menjana duit sampingan dr website kamu yg layak diterima adsense untuk iklan .

sebelum website kamu di daftar ke google adsense kena tahu terlebi dahulu syarat2 adsense dan alasan nya.

Hasil carian imej untuk laptop shut downImej yang berkaitan


alasan blog tidak diterima google adsense

berikut jawapan alasan-alasan blog tidak diterima oleh google adsense.


1. website menggunakan website percuma

salah satu sebab nya iala jika anda menggunakan website percuma .. website percuma seperti nama domain blogger seperti wordpress blogspot.. contoh .  lieynur493948493.wordpress.com atau lieynur8383.wix.com  untuk website yg ingin di daftarkan ke google adsense kena beli website sendiri dengan nama domain pilihan sendiri contoh .www. holieynur.com  ..... sebenarnya fitur blogspot boleh didaftar ke google adsense tanpa beli domain..tetapi adakalanya google adsense dapat terima sebagai akaun hosted atau sebaliknya kadang google adsense menolak juga....sebab saya perna cuba dulu tak dapat website di tolak tapi ada sesetenga pencuba dapatla so anda coba dulu blogspot..jika tak dapat terpaksa anda beli domain sendiri la click link cara-cara beli domain https://lieyhnm.blogspot.com/2019/02/cara-menggunakan-wordpress-panduan.html


2.content yg kurang baik

ini juga salahsatu sebab kenapa google adsense menolak website anda ..kerna anda website anda tidak memiliki jumla content yg cukup banyak ...sebelum google adnsense menyetujui permohonan anda adsense akan mengf cek terlebih dshulu berapa jumla content yg anda ajukan.

andai website anda sedikit jumla content atau tulisan yg sukar di fahami kemungkinan adsense akan menolak permohonan kamu.

bukan hanya itu saja , kalimat content anda juga harus muda di fahami ikut kaeda aturan dan artikel harus hasil tangan sendiri ilham sendiri bukan dari copy paste.


3. tema blog tidak sesuai

tidak hanya dr segi content dn domain... tema juga harus di teliti dan di ambil berat bukan hanya untuk agar  diterima adsense tapi juga untuk seo blog agar friendly dengan search engin dan mudah ditemui pengunjung

kesimpulannya buat la tema blog yang relevant tema default pun ok dah tu yg penting ynman di lihat dan tak fullcolour


4.website anda tidak mempunyai privacy policy

ini harus sebelum anda mengajukan permohonan ke google adsense daftar dahulu web anda kebijakan privacy tentang contact.


rahsia agar cepat diterima google adnsense

mempunyai nama domain sendiri artikel yang berkualiti dengan hasil sendiri bebas dari copy paste ceker dan artikel yang panjang melebehi 500 word. serta tamabhkan gamabr minimal 1 atau 3 ..dan juga artikel kamu kena bermanfaat bagi pengunjung.

google adsense ni bukan juga tahu apa artikel yang kamu buat tapi adsense menilai dari segi trafic anda brapa banyak pengunjung.


6 SEO itu penting bagi pem blogger

seo sangat penting bagi website anda agar diterima google adsense  saat kini seo dijadikan ukuran untuk memonitasi kan ole google adsense ... sbab bagus atau tidak nya website anda. click


7. guna google console atau webmaster tol

setelah website anda suda melebehi 10 artikel anda harus berdaftar ke webmaster agar blog anda cepat di endex oleh google engin..

moga bermanfaat bagi anda yang ingin menjana pendapatan dari google adsense.....   share/comment/like


0 Comments:

Post a Comment