cara menggunakan wordpress | panduan

cara menggunakan wordpress | panduan



Hasil carian imej untuk laptop gagal masuk windows



Antara masalah yang didapati oleh kami ialah tidak ramai yang tahu bagaimana menggunakan wordpress
saya pun dulu begitu juga masa permulaan mengenali wordpress ini

wordpress adala satu web yg baik untuk membuat artikel blog selain blogger. wordpress ada banyak pilihan untuk mengedit dan menambah pada artikel juga mudah di gunakan perbagai plugin di sediakan tak perlu mengedit html..


cuma perlu ada sedikit modal untuk membeli web premium dan domain sendiri ada tiga pilihan untuk membeli plan domain 1.personal  2.premium  3.bussiness ...  untuk yg ingin menjana pendapatan dr google atau mengembangkan bisnes anda..saya sarankan beli terus plan bussiness sia2 sahaja anda memili personal or premium sebab ia tak dapat instal plugin dan agak susah untk mendapat trafic dr pengunjung.....


Hasil carian imej untuk cara menggunakan word pressnamun kos membeli bussiness plan agak mahal sampai ribu juga dlm 1k gitu... namun banyak kelebihan kelebihan


blogger atau wordpress ke dua2 nya sama sahaja ada kelebihan masing2 tapi ikut keselesaan dan pengeditan penambahan blok bila menulis artikel saya lebi selesa wordpress.. tapi blogger lebi friendly dan simple dan tak perlu kos yg bnyak untuk membeli domain.


ok kembali kepada tajuk panduan mengunakan wordpress





Ada beberapa sebabnya. Dan sebab utamanya ialah WordPress itu…
Intuitive. Senang untuk difahami
Itu adalah dasar yang membentuk WordPress. Blogging untuk orang ramai. Ramai orang tidak memulakan blog mereka sendiri kerana mereka rasa tugas itu terlalu sukar. Sukar kerana mereka tidak dapat memahami pelbagai perkara yang terpaksa dilakukan semasa mula berblogging.
  1. Tak tahu HTML
  2. Tak tahu Markdown
  3. Tak tahu macam mana nak masukkan gambar
  4. Tak tahu nak “link” kepada orang ramai
Itu yang memberhentikan orang daripada membuat blog mereka sendiri. Mereka terasa berat dengan cabaran di hadapan mereka.

sebenarnya mudah je menggunakan wordpress ni cuma perlu sealu tulis artikel agar lama kelamaan dah faham maksud2 dlm wordpress tu

Ada dua cara untuk memulakan blog WordPress ini

1, wordpress.com
2.wordpress.org

wordpress.org adala berbayar dan anda harus membeli domain sendiri
wordpress.com adala percuma domain dari wordpress

pertama 
Cuba bermain-main dengan settings yang ada terutama sekali di dalam Appeareance dan Plugins. Kalau tak faham, takpe. Tengok-tengok je dulu.

Kalau anda nak masukkan theme WordPress ke dalam blog anda, hanya pergi ke Admin Dashboard anda, dan pergi ke Appearance dan bila mouse anda ada di Appearance, klik pada Theme. Tekan Add New. Anda boleh memilih apa yang ada ataupun memuatnaik tema yang telah anda muatturun dari tempat lain.

berikut panduan wordpress click
Hasil carian imej untuk cara menggunakan word press

cara buat blog di wordpress nanti saya akan tunjukkan 



0 Comments:

Post a Comment