liku-liku kehidupan

liku-liku kehidupan






view pulau pinang

























hi. i am yLforrir .... who their are can see my blog 

soal kehidupan ni memang tak ada penghabisan. luka duka dan macam_macam lagi yang kita semua perna lalui tak kira siapapun dia asal nama nya manusia memang akan perna lalui liku-liku kehidupan yang kadang pahit dan kadang manis. cuma saja perjalanan dan nasib kehidupan tidak sama.  seperti perjalanan hidup saya begitu banyak kepahitan dilalui berbanding kemanisan yang mungkin berbeza daripada orang lain.

terkadang saya merasa lelah letih, penat, tak mampu lagi, menahan segalanya. tetapi dengan mendengar coaching intuisi daripada orang saya kembali semangat hidup ketika saya cuba research melihat mendegar kegagalan mereka berada di titik terendah dalam hidup kemudian sukses. saya pun kembali semngatkan diri untuk terus maju. walaupun saya sudah berkali-kali gagal dalam segala hal. ☺☺☺


hidup itu menyakitkan, hidup itu sulit anda tahu berapa kali saya berfikir menyerah dan mengahiri hidup in.
mudah bukan lah pilihan. semua orang perna gagal, kecewa hancur, terpuruk dan merasa berada di titik terendah dalam hidup
yaa.. hidup terasa sulit itulah yang di perjuangkan beri diri kita kesempatan jangan perna meminta maaf pada diri sendiri.
hadapi kesulitan itu. jangan perna menyerah dan ambil perubahan.saya tahu  itu sulit tapi saya percaya anda bisa kita tidak bisa menyerah.
kita harus hadapi itu sulit apapun masalahnya. percaya yakin lah dan katakan pada diri sendiri. saya harus bangkit kembali
walau itu menyakitkan walaupun orang tidak bisa buktinya anda bisa. tidak ada yang tidak mungkin didunia ini kita adalah kapten untuk diri kita sendiri kita bisa menjadi apapun yang kita inginkan. tanamkan itu didalam hati tidak ada yang lebih kuat daripada kekuatan fikiran kita sendiri atau 'the power of mindset' jika gagal teruslah mencuba teruslah mencari dan percaya sesuatu akan terjadi. charlie chaplin perna berkata "nothing is pemanent in this wicked word- not even our troubles' 
tidak ada yang permanent didunia ini termasuk masalah kita pengalaman akan mengajarkan kita konbisasi libralis mereda  konsirvatis kita kita harus progresive pada saat bersamaan pertahankan lah nilai kita harus berpegang pada masa lalu saat kita menjelajahi masa depan 

pertanyaan nya anda pilih menyerah atau bangkit... yLFORRIR 


kata-kata ini mengembalikan semangat untuk terus hidup disaat merasa terpuruk bangkit dan terus bangkit lagi pasti ada sebab dan rancangan sang pencipta alam semesta memberi kita jalan hidup seperti ini bersyukur apa yang ada tabah walau diduga,

banyak sebenarnya perasaan yang tidak enak kita rasa sepanjang perjalanan hidup merasa disiskan merasa tak dihormati tak dipeduli tak disayangi ole sekeliling sehingga kita sanggup buat apa saja agar diri kita sentiasa di senangi orang sehingga diri kita dilihat lurus bendul, kita cuba dan buat yang baik tetap manusia akan melihat menilai kelemahan pada diri kita dan mempersoalkan. percaya lah manusia tidak akan memahami dan menghargai diri kita tidak ada ertinya dari penilaian manusia yang penting kita fokus pada diri sendiri mencintai diri sendiri "love your self first before you love a other people"  kata-kata ini saya cuba tanamkan dalam diri agar tidak terlalu baik dan bergantung pada sesiapa, kerana saya melihat seluru pelusuk dalam diri kita sendiri, orang yang lembut dan baik selalu tidak di pandang disiskan ole teman ssiapa saja yang tidak menyukai  mengapa orang yang jahat bercakap mulut tidak ada insurans mala dikagumi dipeduli disayangi sekeliling
ITULAH MANUSIA 

baca juga:

tidak adil hidup ini tidak adil manusia ini tidak adil. pabila kita fikir-fikir kembali hidup ini tidak ada keadilan sebagai contoh "lelaki ini baik hormat pada ibu bapanya penyayang dan dia menayangi isteri dan anak2nya keluarganya tetapi dia memiliki isteri yang tak begitu baik macam queen semua kerja rumah si suami yang buat segala belanja suami sanggup membayar tidak berkira sangat menyayangi isterinya dan anak nya malangnya dia dapat isteri yang ta ksesuai. bukankah kita perna dengar ayat ini "lelaki baik untuk wanita baik dan wanita baik untuk lelaki baik"  tetapi hakikatnya banyak diluar sana yang menderita akibat salah memilih dan menyayangi isteri/suami kan. dan lagi seperti apa yang kita mahu dan apa yang kita tak mahu dan apa yang kita benci, apa yang kita benci suatu benda terjadi kelak dan akhirnya itu juga yang terjadi pada diri kita sebaliknya apa yang kita mahu tidak terjadi..
 seperti pengalaman saya sendiri dulu  perna berjanji dengan diri sendiri ingin  fokus dengan keuangan ingin berubah kearah kebaikan dan banyak lagi wish. akhir kini yang jadi bukan yang saya impikan sebalik nya semua benda yang saya tidak suka dahulu. berlaku pada diri saya sendiri dengan begitu ajaib saya rasakan. saya sendiri tak sangka akan jadi sedalam lubuk hati saya bukan perjalanan hidup ini yang saya mahukan. tetapi mahu tidak mahu tetap hidup ini perlu diteruskan. 
ITULAH KEHIDUPAN TIDAK ADA KEADILAN
yang pasti kita perlu kuatkan hati percaya pada sang ilahi pasti ada hikmanya sama ada didunia atau di akhirat kelak,
tanamkan difikiran tidak ada yang permanent didunia jika merasa hancur merasa tiada keuntungan dalam hidup, percaya lah padanya pasti ada hikma di ahirat nanti. nasib kita didunia bole diubah tetapi ajal dan maut tak bole di ubah. kerana itu mecari lah solusi di setiap permasalahan hidup kerana apa yang tertulis dan ditakdirkan sebenarnya bole diubah bergantung pada diri sendiri mencari cara atau hanya menjalani takdir yang tuhan berikan..

motivasi diri fi,irkan sejenak. pesan untuk semua dan diri sendiri..



untuk anda yang cari template, planner, edit service, invitation

visit our shopee!















0 Comments:

Post a Comment